Kort Owee nieuws

DeelnemersBijna zestienhonderd eerstejaars deden deze week mee aan de Ontvangstweek (Owee). Dat zijn er zo’n tweehonderd minder dan vorig jaar, hoewel het aantal eerstejaars is gestegen.

Kamers

,,Een kamer die we binnenkrijgen, is vaak binnen een kwartier weer weg.” Anne-Marie Poot, coördinator van de kamerwinkel Delft, spreekt van een tijdelijke piekbelasting: ,Als je het vergelijkt met andere steden kan Delft redelijk aan de vraag voldoen.” De kamerwinkel (een initiatief van TU, Duwo en VSSD) die 25 juni in de Aula van start ging, telt na zes weken 550 inschrijvingen.
Logés

Vijfhonderd Owee’ers zonder kamer overnachtten deze week in studentenhuizen van de verenigingen. De sleep-in in het TU-sportcentrum was met gemiddeld honderdvijftig slapers per nacht minder populair. Het Corps, dat de meest actieve wervingscampagne op touw zette (aankomend eerstejaars werden per telefoon uitgenodigd) noteert meer dan driehonderd logés. Virgiel trok honderdvijftig overnachters en de Bond vijftien.
Ladies Intro

Een speciale introductiedag voor meisjes is leuk, maar niet onmisbaar, vinden de deelneemsters. 174 Studentes deden vorige week donderdag mee aan de Ladies Intro, de dag die bedoeld is om een meidennetwerk te kunnen vormen. De studentes zagen het echter voornamelijk als een gezellige knutseldag en een extra gelegenheid om mensen te leren kennen.
Klein clubje

Met slechts vijf nieuwe eerstejaars vertrok de studievereniging van Materiaalkunde vorige week naar Nijmegen. Het kennismakingsweekend kende de laagste opkomst ooit, omdat er maar zeven inschrijvingen voor de studie zijn. ,,Gelukkig gaan er altijd veel ouderejaars mee op weekend”, aldus Laurens Duindam van Tubalkaïn. Het traditionele bosspel werd afgelast: ,,Met één groepje eerstejaars is er niet veel aan.”

Deelnemers

Bijna zestienhonderd eerstejaars deden deze week mee aan de Ontvangstweek (Owee). Dat zijn er zo’n tweehonderd minder dan vorig jaar, hoewel het aantal eerstejaars is gestegen. Ook de introductieweekeinden van de faculteiten trokken relatief minder deelnemers dan andere jaren. De studieverenigingen wijten dat het feit dat de Owee een week is vervroegd.
Kamers

Logés