Kort Nieuws

RingvaartZowel de heren- als de damesacht van roeivereniging Laga hebben vorige week winst geboekt op de Ringvaart-regatta.

Bestuur

De Landelijke Studenten Vakbond (LSVb) heeft de Delftse student Steven Sambell gekozen als nieuw bestuurslid. Sambell studeert Technische Bestuurskunde en zit in de ledenraad van de VSSD. Het nieuwe bestuur treedt eind juni aan. Aag is aangesloten bij de LSVb. De Delftse Bouwkunde-studente Saskia Knoop is gekozen in het bestuur van het Interstedelijk Studenten Overleg (ISO). Oras is aangesloten bij het ISO.
Duurzaam

Het milieuplatform van de VSSD en enkele bij milieu betrokken diensten van de TU hebben de handen ineengeslagen om een ‘nieuwsachtige’ muurkrant over milieu-onderwerpen te maken. Het eerste exemplaar moet halverwege deze maand verschijnen.
KIvI-kring

Het Koninklijk Instituut van Ingenieurs heeft plannen om in Delft een zogenoemde KIvI-kring op te richten. Dit is een groep van dertig tot veertig werkende ingenieurs die maandelijks bijeenkomt om een bepaald actueel of maatschappelijk thema te bespreken. De oprichting van de KIvI-kring wordt begeleid door seniorlid ir. J. Delcour.
Life sciences

Startende biotechnologische bedrijven krijgen straks jaarlijks voor twintig miljoen subsidie van minister Jorritsma van Economische Zaken. Dat schrijft ze in het ‘Actieplan Life Sciences’, dat ze deze week naar de Tweede Kamer stuurde. De steun kan onder meer gaan naar universiteiten die kantoren en laboratoria inrichten voor startende ondernemingen. Verder komt er geld beschikbaar voor de aanschaf van dure apparatuur en kunnen bedrijven subsidie krijgen voor onderzoek dat gericht is op octrooien. Met het actieplan hoopt Jorritsma vijftien tot twintig bedrijven op gang te brengen.

Ringvaart

Zowel de heren- als de damesacht van roeivereniging Laga hebben vorige week winst geboekt op de Ringvaart-regatta. De heren van de organiserende Delftse studentenroeivereniging deden bijna zevenenhalf uur over de honderd kilometer. Proteus kwam dit jaar in geen enkele categorie tot winst. De beste prestatie was een tweede plaats voor de damesdubbelvier.
Bestuur

Duurzaam