Kort Nieuws

LogoAardwetenschappers mogen in een prijsvraag hun eigen logo ontwerpen. De winnaar van de wedstrijd kan tweehonderdvijftig gulden tegemoet zien.

Lullo

Het hoger onderwijs rukt op in de nieuwe editie van de dikke Van Dale. De enige jaren geleden door Jiskefet geïntroduceerde term ‘lullo’ haalde de Van Dale moeiteloos. Een woord moet minstens drie jaar oud zijn en deel uitmaken van het algehele taalgebruik om in aanmerking te komen voor het woordenboek. Het begrip ‘probleemgestuurd onderwijs’ ontbreekt echter in de dertiende editie. ,,Het staat er inderdaad niet in”, verontschuldigt hoofdredacteur Den Boon zich. ,,Misschien is het een goed idee voor de volgende editie. Ik zal het meteen even noteren.”
Kantine-onderzoek

De dienst Restauratieve Voorzieningen houdt de komende weken een enquête onder bezoekers van de kantines van de TU. Het gaat om een herhalingsonderzoek van vorig jaar. Er wordt gevraagd naar de kwaliteit van de producten, inrichting van de kantines en de service van het personeel. Het bureau Interview/NSS leverde de enquête, die wordt afgenomen door studenten van het Delftse uitzendbureau Stud.
Wegwijzer

De Nederlandse organisatie voor internationale samenwerking in het hoger onderwijs Nuffic brengt een gids uit voor studenten die in het buitenland willen studeren. De gids kreeg de naam Vagant en geeft informatie over onderwijs, werkvergunningen, verzekeringen en huisvesting in 32, voornamelijk Europese, landen. De gids is gratis verkrijgbaar bij het Studentenadviesbureau.

Logo

Aardwetenschappers mogen in een prijsvraag hun eigen logo ontwerpen. De winnaar van de wedstrijd kan tweehonderdvijftig gulden tegemoet zien. Het huidige logo vindt men ‘oud’ en ‘stoffig’, ’terwijl we dat helemaal niet zijn’, aldus initiatiefnemer prof.ir. C. van Kruijsdijk. Professionele ontwerpers hebben zich al aan een nieuw ontwerp gewaagd, maar zij slaagden er niet in de identiteit van Aardwetenschappen te vatten. Inzendingen zijn mogelijk tot 15 oktober. Ook niet-gelikte, ‘op de achterkant van een bierviltje getekende’, ontwerpen zijn welkom.
Lullo

Kantine-onderzoek