Kort Nieuws

ParkerenMichiel Minderhoud, promovendus bij de vakgroep infrastructuur van Civiele Techniek, heeft vorige week de DGV-prijs (5000 gulden voor een buitenlands congresbezoek) ontvangen.

Pinnen

Op een aantal plaatsen op ‘de campus’ kan aan de TU met een pinpas betaald worden. Betaalautomaten zijn geplaatst bij de kassier in het hoofdgebouw, in het Sportcentrum, bij de PC-shop van het Rekencentrum, de Centraal Elektronische Dienst, de Centrale Studentenadministratie en de faculteit WTM. Bij de kas kan ook geld worden gepind. Het aantal automaten zal worden uitgebreid, bijvoorbeeld voor dictatenaankopen. De nieuwe betaalmogelijkheid bestaat al sinds 1 juli, maar is op 6 november door het Bureau bekendgemaakt.
OV-kaart

Alle Nederlandse studenten die in het buitenland studeren krijgen vanaf 1 februari 1996 de keuze tussen een OV-kaart of een maandelijkse reiskostenvergoeding van 93 gulden. Dat schrijft minister Ritzen in een brief aan de Tweede Kamer. De maatregel kost het ministerie 4 miljoen gulden per jaar. Op dit moment gelden voor Nederlandse studenten in het buitenland nog drie verschillende regelingen, en Ritzen wil een einde maken aan deze rechtsongelijkheid. De startdatum van 1 februari 1996 is gekozen omdat eerdere invoering volgens het ministerie technisch niet haalbaar is.
Nieuwsbrief

Vier tot zes keer per jaar verschijnt voortaan een Nieuwsbrief Emancipatiezaken TU Delft. In nummer 1 van de eerste jaargang melden de emancipatiemedewerksters dat daarmee de sinds 1988 verschijnende ‘Zijkrant’ ophoudt te bestaan. De nieuwsbrief wordt verspreid in alle beheerseenheden. Ter kennismaking is hij deze keer aan alle vrouwelijke medewerkers en studenten persoonlijk toegezonden. Abonnementen zijn mogelijk.
Kraak

Bij L&R werden deze week uit twee computers de geheugens gestolen; zeven andere werden beschadigd. Benadeelde: de studievereniging Leonardo da Vinci. Uit een gebouw aan de Leeghwaterstraat verdween een handtas met paspoort, rijbewijs, pasjes en honderd gulden. Hier bleek een docente de gedupeerde.
Softdrugs

De Delftsche Studenten Bond organiseert maandag 13 november een discussieavond over de legalisering van softdrugs. In de discussie moet het thema zowel vanuit het standpunt van de gebruiker als dat van de samenleving worden benaderd. De avond aan de Oude Delft 123 begint om 20.00 uur.

Parkeren

Michiel Minderhoud, promovendus bij de vakgroep infrastructuur van Civiele Techniek, heeft vorige week de DGV-prijs (5000 gulden voor een buitenlands congresbezoek) ontvangen. Hij bedacht in zijn afstudeerscriptie een reserveringssysteem voor parkeerplaatsen. Door automobilisten via een telefoonnummer ruimte te laten reserveren denkt Minderhoud het parkeerprobleem grotendeels op te kunnen lossen. Het DGV (Directoraat Generaal Vervoer van het ministerie van Verkeer en Waterstaat) reikte de prijs uit ter gelegenheid van zijn 50-jarig bestaan.
Pinnen

OV-kaart