Kort Nieuws

MishandeldTwee studenten zijn afgelopen zondagnacht op de Van Leeuwenhoeksingel in elkaar geslagen door twee 20-jarige Delftenaren.

Evacuatie

Bij DIMES, Delfts Interfacultair onderzoeksinstituut voor Micro-Elektronica en Submicrontechnologie, zijn afgelopen donderdag alle aanwezigen uit de cleanroom geëvacueerd. Een technicus sloeg alarm toen hij een pluim rook zag, naar later bleek veroorzaakt door een doorgebrande transformator. De TU-brandweer, die dezelfde ochtend nog geoefend had, was snel ter plaatse en na een uurtje kon het werk worden hervat.
Aanranding

Een 22-jarige bewoonster van de E. du Perronlaan is vorige week donderdag in de lift van haar flat onzedelijk betast door een nog onbekende man. Hij was haar op straat, rijdend op een snorscooter, gepasseerd en gelijktijdig met haar de lift ingestapt. Het betrof een blanke man, ongeveer twintig jaar oud, tussen de 1.75 en 1.80 meter lang, een mager gezicht, opgeknipt krullend haar en gekleed in blauwe spijkerbroek met overwegend wit trainingsjack. De politie stelt een onderzoek in naar de dader.
Owee

De Owee-werkgroep combineert dit jaar het Owee-informatieboekje en de VSSD-gids tot één uitgave. In deze ‘eerstejaarsbijbel’ komt dan alle informatie te staan over studentenverenigingen, de stad Delft, de studie en ideële organisaties. Sinds afgelopen vrijdag heeft de Owee-werkgroep ook een homepage op Internet die eens in de twee weken wordt vernieuwd. Aankomende eerstejaars kunnen zich zo via Internet inschrijven voor de Owee.
Intranet

De Bibliotheek draait deze week voor het eerst proef met Intranet, een soort Internet dat alleen toegankelijk is voor bibliotheekmedewerkers. Op Intranet is ruimte voor officiële mededelingen zoals verslagen van de medezeggenschapscommissie, vergaderdata en andere personeelsmededelingen, maar ook niet-officiële berichten. Daarnaast komt er een soort online knipselkrant, een digitale Bibliofoon en andersoortige publicaties. Intranet is niet van buitenaf te raadplegen, onder andere omdat er privé-informatie van personeelsleden op staat. 1 Juli gaat het definitieve Intranet van start.

Mishandeld

Twee studenten zijn afgelopen zondagnacht op de Van Leeuwenhoeksingel in elkaar geslagen door twee 20-jarige Delftenaren. De studenten liepen daarbij verwondingen op in het gezicht en op de rug. De twee Delftenaren probeerden de studenten te provoceren. Toen de twee studenten niet reageerden werden ze ten val gebracht, geschopt en geslagen. Het vechten hield op toen de twee vriendinnen van de studenten, die een stukje verderop liepen, ertussen sprongen.
Evacuatie

Aanranding