Kom stage lopen bij Delta

Ben je een student journalistiek en zoek je een stageplek? Bij Delta krijg je de ruimte om ervaring op te doen.

(Foto: Sam Rentmeester)

Delta is het journalistieke online platform van de TU Delft. De redactie bericht over onderzoek, onderwijs en campusleven, in het Nederlands en in het Engels. We schrijven artikelen, maken foto’s en video’s voor alle zesduizend medewerkers en 22 duizend studenten op de steeds internationaler wordende campus.

Sinds de zomer van 2017 is Delta volledig digitaal. Dat betekent niet alleen nieuwe werkprocessen voor de dagelijkse productie van verhalen, maar ook een versterkte focus op verspreiding via social media. Inhoudelijk laten wij ons inspireren door de constructieve journalistiek, omdat we denken dat die goed aansluit op de ingenieursmentaliteit in Delft.

De redactie van Delta maakt ook Delft Integraal, het wetenschapsmagazine van de TU Delft. Dat wordt vier keer per jaar verstuurd aan tienduizenden alumni.

Ons team bestaat uit vier redacteuren, twee eindredacteuren en een hoofdredacteur. We werken samen met freelance fotografen en tekstschrijvers en bieden een platform aan studenten en medewerkers via ons opinie-sectie en het Delta Lab. Als stagiaire krijg je bij ons de begeleiding die je nodig hebt en de ruimte om ervaring op te doen met alle facetten van ons werk. Je krijgt de mogelijkheid om veel stukken te publiceren.

Niveau:

Hbo of wo

Vergoeding:

• Hbo: 2e/3e jaar € 200; 4e jaar €300
  • Wo: € 400 (afstuderen)

Wil je meer weten? Neem contact op met de redactie.

Hoofdredacteur Saskia Bonger

s.m.bonger@tudelft.nl