Klucht van de zonnewering

De Technische Dienst van Werktuigbouw erkent het probleem, maar zegt er niets aan te kunnen doen omdat de klus uitbesteed is aan een firma. Voor de zonverblinde werktuigbouwers gloort er wel hoop aan de horizon.,,Het nieuwe zonneweringssysteem zal wel een stuk moderner zijn en vanaf windkracht zes automatisch oprollen.”

In het vernieuwde gedeelte van werktuigbouwkunde zijn de zonneweringen al sinds september kapot. Klachten van studenten en medewerkers hebben vooralsnog geen resultaat opgeleverd. De frustraties lopen hoog op. Student Martijn van Riet: ,,Ik denk dat het nog makkelijker is het gebouw van electrotechniek een kwartslag te draaien om de zon uit onze kamers te weren dan dat de faculteit binnen redelijke termijn een zonnewering regelt.” Eigen initiatief wordt ook niet gewaardeerd. Van Riet: ,,Kranten voor de ramen plakken mag niet omdat dat volgens de faculteit het imago van het gebouw schaadt.”