KLM afwezig bij Techniekbedrijvenbeurs

Organisator en vijfdejaars bouwkundestudent Coen-Martijn Hofland kan begrip opbrengen voor de keuze van KLM en Airbus. ,,Ik kan me goed voorstellen dat KLM vindt dat ze het niet kunnen maken om eigen werknemers te ontslaan en tegelijkertijd vrolijk wervend op een beurs te staan.” De workshop van KLM ging overigens wel door.

Een ander nationaal zorgenkindje, KPN, stond wel op de beursvloer. Hofland: ,,Ik denk dat KPN hier nu vooral voor de naamsbekendheid staat. In een week van 4800 ontslagen, zullen ze niet direct staan te springen om aankomend ingenieurs.” (TM)

De economische malaise eiste zijn tol op de Techniekbedrijvenbeurs in Utrecht afgelopen vrijdag. Bedrijven als KLM en Airbus UK lieten het op het laatste moment afweten. Hun plaatsen bleven leeg bij de Techniekbedrijvenbeurs, een ontmoetingsplek voor (aankomend) ingenieurs en techniekwerkgevers, georganiseerd door studentenvereniging Virgiel.