Ongecategoriseerd

Klimaatwetenschapper Hansen in Utrecht

James Hansen is één van de beroemdste klimaatwetenschappers ter wereld. Volgende week donderdag 15 november is hij te gast in de Urgenda College Tour in Utrecht.

(Foto: Justyna Botor)

Honderd studenten gaan, samen met onze presentator, in gesprek met dr. James Hansen (director NASA Goddard Institute & adjunct professor Columbia University).

De Amerikaan Hansen heeft diverse klimaatmodellen ontwikkeld en maakt zich zorgen over de wereldwijde klimaatverandering. Sinds hij kleinkinderen heeft, heeft hij die zorg ook steeds meer omgezet in actie.

Lees meer over James Hansen en bekijk hier zijn TED Speech. De bijeenkomst vindt plaats op donderdagavond 15 november om 19.30 uur (inloop 19.00 uur) in het Academiegebouw in Utrecht.

Ben je student en wil je aanwezig zijn bij de Urgenda College Tour? Meld je aan via annelies.bol@urgenda.nl en stuur je interessante vraag voor Professor Hansen mee om kans te maken op een mooie plek in de zaal (vol = vol) .