Klimaatplan Elektro in november afgerond

Een definitief plan moet in november beschikbaar zijn.

Vorige maand werd een plan van het cvb voor de renovatie verworpen door de arbeidsinspectie. De inspectie vond de tijd die het bestuur nodig dacht te hebben voor het opstellen van een definief plan (tot januari volgend jaar) te lang. Wat de inspectie betreft is 1 november de uiterste limiet.

,,In principe proberen we de zaak nu voor die tijd af te ronden”, zegt ing. A.J. Monster, hoofd van de Dienst Arbeidsomstandigheden van de TU. ,,Maar je moet altijd rekening houden met onvoorziene zaken. Zo moet mogelijk de architect geraadpleegd worden, omdat het aanzicht van de gevel wordt aangetast.”

In eerste instantie krijgt het uitverkoren bedrijf de opdracht de bestaande alternatieven door te lichten op effecten en kosten. Voor de begeleiding van het project is de universiteit momenteel bezig met het samenstellen van een commissie van deskundigen, gerecruteerd uit eigen gelederen. Uit de afweging moet dan in de herfst de optimale variant voortkomen. (C.J.)

Christian Jongeneel

Het Facilitair Bedrijf is in gesprek met een drietal bedrijven over de verbetering van het klimaat van Elektrotechniek. Verwacht wordt dat volgende week een besluit zal vallen wie van de drie de opdracht zal krijgen. Een definitief plan moet in november beschikbaar zijn.

Christian Jongeneel