Opinie

Kim Yang Son

Als het doorgaat zal ik op mijn dagelijkse fietstocht keurig moeten afstappen en met mijn pet in de hand prevelen: heil president-san, dat uw diepe kennis en wijsheid ons mag leiden tot grote hoogte. Ik fiets pas door wanneer zijn beeld helemaal is doorgerold. Bij de wethouder en de modelstudent hoef ik niet zo lang stil te staan. Het beeld daarover is ook nog niet duidelijk. Het wordt waarschijnlijk een combinatie poster: student/wethouder of zoiets. Later komt dan de echte wethouder van Kennisstad op het rolbord, hoorde ik op het dorpsplein.

Het is toch mooi dat dit in Delft allemaal kan. De ware internationalisering begint door te breken. In het Koreaanse Seoul heb ik dit vaker gezien. Daar is tonen van respect voor indrukwekkende leiders, ook al presteren ze niets tastbaars, een goed volksgebruik.

Benieuwd ben ik eigenlijk wat onze twee vice presidenten er van vinden. Ik denk niet dat zij uit hun auto zullen stappen. Maar een beschaafd knikje als teken van het diepe respect dat wij allen voelen zullen zij zeker kunnen opbrengen.

Ir Wim Rooberg

Het is echt waar. Binnenkort zien wij de beeltenis van onze eigen president, van een wethouder en van een modelstudent op de Delftse tableaus. Op de hoek van de Julianalaan en de Michiel de Ruijterweg staat zo%n draaigeval. Meestal laat het iets zien van wat er hier in Delft Kennisstad is uitgevonden. Niet te ingewikkeld natuurlijk, het moet begrijpelijk blijven. Deze keer is het andere koek.

Ir Wim Rooberg