KEN genomineerd voor studentenprijs

Het kennisnetwerk KEN is een van de vijf genomineerden voor de ISO-studentenprijs, die minister Hermans vanavond uitreikt in Utrecht.KEN staat voor Knowledge Explosion Network en is in september 1999 opgericht door studenten en medewerkers van de faculteit TNW (Technische Natuurwetenschappen) van de TU Delft.

KEN is een soort ‘menselijke bibliotheek’. Via de website www.theken.org kan iedereen die dat wil een vraag stellen aan studenten en wetenschappers van een groot aantal vakgebieden, variërend van natuurkunde tot bijvoorbeeld geschiedenis. Binnen vijf dagen krijg je antwoord.

De jaarlijkse prijs van de studentenorganisatie ISO (Interstedelijk Studenten Overleg) is in het leven geroepen om de positie van de student een extra impuls te geven. In aanmerking voor de beloning komt een persoon, organisatie of project dat zich onderscheiden heeft door een ‘inspirerende werking of een verbetering van de positie van de student’. KEN werd twee maanden geleden voorgedragen door de studentenraadsfractie Oras.

De prijs bestaat uit zesduizend gulden en een aandenken. In de jury zitten naast journalisten ook politici als minister Hermans en oud-minister van Justitie Winnie Sorgdrager. Cesar is blij met de nominatie. ,,Het geeft ons een enorme impuls, zeker omdat het succes niet zo snel kwam als we verwachtten.” Mocht het KEN winnen, dan wordt het geld gebruikt voor promotie.

KEN staat voor Knowledge Explosion Network en is in september 1999 opgericht door studenten en medewerkers van de faculteit TNW (Technische Natuurwetenschappen) van de TU Delft. Inmiddels werken ook studenten van andere TU-faculteiten mee aan KEN. ,,Wij zijn een internationale en multidisciplinaire groep studenten, alumni en promovendi die hun kennis en expertise willen delen met het brede publiek van Europa”, zegt Kay Cesar, een van de vier coördinatoren.