Kees van t Klooster

Kees van ’t Klooster (49, studeerde donderdag 20 september af bij de Space Tech Master Class en werkt bij ESA (European Space Agency).Waar zit je over tien jaar?Nog steeds bij ESA en misschien bij de radiosterrenwacht, maar voorlopig zit ik hier prima.

br />
Waar ben je het meest aan gehecht?

De technical integrity. Met plezier en open met elkaar samenwerken. Samen dingen bereiken zonder je te storen aan titels.

Wat is je grootste prestatie?

Ik ben tien jaar geleden samen gaan werken met een Russisch instituut. Deze samenwerking heeft mij veel opgeleverd.

Wat is je beste boek?

De lof der zotheid van Erasmus, tenminste de delen die ik heb gelezen.

Wat zou je veranderen aan de TU?

Meedoen aan een Erasmusuitwisseling moet verplicht worden. De ervaringen die je opdoet als Erasmusstudent op multicultureel technisch gebied zijn zeer groot.

Wat is je passie?

Kennis, zelfvoldoening en creativiteit gebruiken om verder te komen in het leven.

Waarom ben je de masterclass Space Tech gaan doen?

De managementkant van de ruimtevaarttechnologie trekt mij niet. Ik wil binnen de techniek blijven werken, dus moet ik ook op de hoogte blijven.

Wat irriteert je?

Dat er maar 24 uur in een dag zitten en dat je vroeg oud wordt.

Wat zit er in je broekzak?

Een zakmes, sleutels, twee zakdoeken en een portemonnee met 35 cent en 44000 lire (ongeveer 44 gulden). Ik kom net terug uit Italië.

Kun je een regel poëzie opzeggen?

‘Hebt ge ooit het lied gehoord het lied van boerke Naas, tis waar het was geen leeuwenhert maar toch den was geen dwaas.’ Dit is een heel oud vers, maar nog steeds een erg leuke. Ik moest hem vroeger uit mijn hoofd leren.

Wie is jouw tegenpool?

De a-techneut, iemand in het management bijvoorbeeld.

Waar zit je over tien jaar?

Waar ben je het meest aan gehecht?

Wat is je grootste prestatie?

Wat is je beste boek?

De lof der zotheid van Erasmus, tenminste de delen die ik heb gelezen.

Wat zou je veranderen aan de TU?

Wat is je passie?

Waarom ben je de masterclass Space Tech gaan doen?

Wat irriteert je?

Dat er maar 24 uur in een dag zitten en dat je vroeg oud wordt.

Wat zit er in je broekzak?

Kun je een regel poëzie opzeggen?

Wie is jouw tegenpool?

De a-techneut, iemand in het management bijvoorbeeld.