Kamerbalie in Aula

Jongerenhuisvester Duwo wil met de VSSD een kamerbalie starten in de Aula, maar het college van bestuur heeft nog financiële bezwaren.KamerzoekersDe plannen voor een kamerbalie zijn in een vergevorderd stadium.

De coördinatie van het informatiepunt, dat zich voorlopig vooral richt op aankomende studenten, is in handen van Duwo. Particulieren en studentenhuizen kunnen er kamers aanbieden of instemmingen bekend maken. De VSSD levert enkele studenten die de balie overdag bemannen en zorgt voor ‘service-informatie’, over bijvoorbeeld juridische aspecten.

Het plan vloeit voort uit het overleg van Duwo, TU en VSSD over een woongarantie voor eerstejaars studenten. Dat ging uiteindelijk niet door, maar de partijen zijn blijven praten over een centrale kamerbalie, die de gang naar Waltman, bibliotheek en Duwo overbodig maakt. Het college van bestuur staat welwillend tegenover het idee, maar gaf er gisteren nog geen goedkeuring aan. Het college wil de verdeling van de kosten tussen Duwo en Tu nader bekijken.

Kamerzoekers

De plannen voor een kamerbalie zijn in een vergevorderd stadium. Als het aan Duwo en de studentenvakbond VSSD ligt, kunnen kamerzoekers vanaf half juni terecht in de TU-wijk. Gisteren nog overlegden zij met TU Vastgoed over de exacte lokatie. De bedoeling is dat de balie in de Aula wordt geplaatst.