Ja/Nee: Kapper app

Binnen een half uur een kapper voor de deur en voor
15 euro geknipt: de gloednieuwe Trimbr-app moet de Uber voor kappers worden. De app is op 15 maart
gelanceerd en Willem de Lang is één van de bedenkers.

1. Naar de kapper gaan is ouderwets.
JA

2.Trimbr is voor kappers en klanten.
JA

3. Als kapper word je eerst getest.
JA

4. Deze app maakt de kapsalon overbodig.
JA

Op welke stelling wil je terugkomen?
“Op de eerste. De huidige kapsalon is toe aan innovatie. Ik stond laatst een uur te wachten bij de kapper en bedacht; dit moet anders. Samen met Joost van der Gaag (student luchtvaart- en ruimtevaarttechniek) en Alexander de Moes (net afgestudeerd elektrotechniek) ontwikkelden we Trimbr. We wisten niks van beauty, dus heb ik mijn zus Iris de Lang erbij gevraagd die ons wegwijs maakte in de beautywereld. Op dit moment hebben we zo’n veertig downloads en de eerste afspraken zijn al geweest. Vanaf mei willen we dat de app ook op iOS en web draait, dan gaan we namelijk ook promotie-evenementen organiseren.

Bijvoorbeeld studenten de app laten installeren en ter plekke een gratis knipbeurt geven. We beginnen in Delft, onze thuisstad, en willen uitbreiden via Rotterdam en Den Haag naar landelijk. We willen de kappersbranche veranderen, zodat de klant en de kapper een betere ervaring krijgen. ”