Ja/Nee: gemeenteraad

Bij de laatste verkiezingen zag hij een zetel in de Delftse gemeenteraad net aan zijn neus voorbij gaan. Nu, dik anderhalf jaar voor de volgende stembusgang, mag vijfdejaars student technische bestuurskunde Boris van Overbeeke alsnog plaatsnemen op het Delftse pluche.

Hij krijgt kenniseconomie en cultuur in zijn portefeuille. Een mooie combinatie, vindt hij zelf, omdat hij ook derdejaars student kunstgeschiedenis is in Leiden.

1. Een beetje student kiest voor Stip.
Nee

2. TU-studenten interesseren zich niet voor gemeentepolitiek.

3. De gemeenteraad gaat vóór mijn studies.

4. Kunstgeschiedenis is leuker dan technische bestuurskunde.
Nee

5. Op welke stelling wil je terugkomen?
“Op stelling 2. Delftse studenten zijn niet zo geïnteresseerd in politiek in het algemeen. Misschien is dat eigen aan ingenieurs, maar het is wel jammer. Voor de gemeente is dat jammer, omdat studenten de stad na hun studie de rug toe keren. Ze zijn dan een beetje klaar met het dorpse karakter van Delft. Rotterdam is hip en dat trekt. Het lijkt mij mooi om er het komende anderhalf jaar en hopelijk daarna voor te zorgen dat studenten wat meer band krijgen met de stad en de stad wat meer met hen, zodat meer studenten blijven hangen. Factoren die daarbij meespelen zijn het woningaanbod voor oudere studenten en starters en werkgelegenheid.”