Ja/Nee: brassen

Het college van bestuur wil brassen bij constitutieborrels van studieverenigingen verbieden. Bij brassen werken twee studenten elkaar duwend en trekkend op de grond terwijl zij elkaars revers vasthouden.

Luuk Hofhuis, secretaris van de Studieverenigingenraad (SVR) was bij de overleggen met het college van bestuur.

1. Brassen hoort bij studieverenigingen.

NEE

2. Brassen is gevaarlijk.

NEE

3. We weten zeker dat brassen wordt afgeschaft bij constitutieborrels van studieverenigingen.

JA

4. Als we brassen niet meer toestaan, worden de borrels rustiger.

JA

Op welke stelling wil je terugkomen?

“Zoals het er nu uitziet, willen we het brassen verbieden. Maar een volmondig ‘ja’ kan ik er nog niet op geven, omdat het in de lente pas officieel wordt besloten. Het brassen geeft geen goed beeld van studieverenigingen. Het gebeurt alleen op constitutieborrels en verder eigenlijk nooit, in tegenstelling tot studentenverenigingen. Toen dit werd besproken kwam er enig protest, maar de reden dat het traditie is vonden wij niet goed genoeg. Studieverenigingen zijn nauw verbonden met de TU en brassen past niet goed binnen het beleid en beeld van de TU.”

Roos van Tongeren / Redacteur