Ja/Nee

Wiskundedocent Fokko van de Bult won half juni twee prijzen: beste docent van de opleiding nanobiologie en docent van het jaar van de faculteit Technische Natuurwetenschappen (TNW). Hij werkt bij de
afdeling toegepaste wiskunde van de faculteit Elektrotechniek, Wiskunde en Informatica (EWI).

1. Het is opmerkelijk dat een docent van de faculteit EWI docent van het jaar wordt bij TNW.

2. TNW-studenten vinden wiskunde gemakkelijk.
nee

3. Studenten zouden eens wat vaker naar mijn colleges moeten komen.
nee

4. Het wiskunde-niveau van eerstejaars voldoet.

5. Op welke stelling wil je terugkomen?
“Op stelling 3. De grap is dat er bij de studie nanobiologie best een aantal studenten komt opdagen bij de gewone colleges, maar ze zouden vaker bij de werkcolleges moeten komen. Bij andere vakken is ook de opkomst bij mijn gewone colleges te laag. Het probleem bij die werkgroepen nanobiologie is dat het rooster te vol is: studenten zijn twee dagen in Delft en drie dagen in Rotterdam. Dat betekent dat ze binnen twee dagen in Delft alleen maar wiskunde moeten doen. Dan snap ik dat je op het einde moe bent, maar zelf die opgaven maken is belangrijk. Hulp daarbij is handig. Probeer dan door te zetten. Bij andere studies snap ik het minder: waarom zou je in je eentje dat vak doen als je hulp kunt krijgen? Mijn collega heeft het eens uitgezocht: studenten die bijna altijd kwamen, slaagden. De anderen niet. Er was een sterke correlatie. Je hebt oefening nodig.”