Ja/Nee

Bouwkundestudent Nils de Kat organiseert samen met twee andere TU-studenten namens de Veerstichting een ‘Stoomcursus bitcoins’. Op maandagavond 26 maart beantwoorden bitcoin-experts vragen van geïnteresseerden in het Science Centre.

1 Hebben bitcoins de toekomst?

ja

2 Er is kritiek op bitcoins, onder meer omdat er geen controle op is. Denk jij dat bitcoins veilig te maken zijn, zodat meer mensen ermee durven te betalen?

ja

3 De kans om failliet te gaan aan bitcoins is groter dan om ermee miljonair te worden.

4 Heb je zelf bitcoins?

nee

5 Op welke vraag wil je terugkomen?

“Op vraag 1. Ik ben geen expert. k denk dat er in de toekomst een vorm van crypto currency komt. Het idee dat je in dit internettijdperk anders aankijkt tegen valuta-eenheden lijkt me onafwendbaar. Het mooie volgens velen is dat je transacties kunt doen waar geen bank aan te pas komt. Ethische vragen zijn er ook, bijvoorbeeld over het gebrek aan controle op bitcoin-gebruikers en de manieren waarop de handel plaatsvindt. Daar moeten oplossingen voor komen. Dus hoe de toekomst eruit ziet en wat eventueel de rol van de banken zal worden, is moeilijk te zeggen.”

www.veerstichting.nl

www.facebook.com/symposiumveerstichtingdelft