Ja/Nee

Overvolle studiezalen tijdens tentamenperiodes zijn geen ongewoon fenomeen. Studenten van de Univer-siteit Leiden hebben bedacht hoe je tijdelijk extra studieplekken kunt creëren: door beschikbare ruimte te zoeken in leegstaande kantoorpanden.

Met behulp van crowdfunding proberen zij geld op te halen voor hun concept FlexUB, zegt student bestuurskunde Annelies Poortinga. Pop-up studiezalen, een ideetje voor Delft?

1. FlexUB is een goedkope en flexibele oplossing.

2. FlexUB biedt dezelfde faciliteiten als de UB en faculteitsbibliotheken.
Nee

3. Permanente studie-zalen bouwen heeft met het oog op afnemende studentaantallen geen zin.

4. Wij gaan ons doel van 450 euro halen.

Op welke stelling wil je terugkomen?
“Op stelling 2. Ons doel is om studenten zoveel mogelijk te bieden wat ze nu gewend zijn in de UB. Wij zorgen voor snel internet, voldoende stopcontacten, goed licht en degelijke tafels en stoelen. Maar anders dan de UB bieden wij geen boeken aan. Het idee is om met een goedkope en flexibele oplossing in te spelen op de vraag naar studieplekken.”

Facebook.com/flexubleiden

studenten.steunleiden.nl/projecten/het-beste-studie-idee-van-nederland