IO-student wint brons op het NK schermen

IO-student David van Nunen (20) won afgelopen weekend de bronzen medaille op het NK schermen in Almere. De als derde geplaatste degenist was vanwege zijn hoge positie op de nationale ranking rechtstreeks geplaatst voor de laatste zestien op zondag.

Zijn eerste partijen verliepen soepel, maar in de halve finale stuitte hij op Tristan Tulen die met 15-7 te sterk bleek. “Ik kon maar geen grip op de partij krijgen”, verklaarde de eerstejaars senior zijn uitschakeling. Tulen werd in de finale verslagen door Bas Verwijlen.

Van Nunen kreeg zondag ook nog de KNAS-cup uitgereikt, als overall-winnaar van een reeks internationale toernooien in Nederland. Eind mei veroverde hij met de equipe van Delft Fencing Club al zilver op het NK voor teams. Komende zondag reist hij af naar Polen om daar zowel individueel als met het Nederlandse team deel te nemen aan het EK.