Inloopavond over tramlijn 19

De gemeente Delft houdt maandag 6 juli een inloopavond over de aan te leggen tramlijn 19. Medewerkers van de gemeente en het Stadsgewest Haaglanden geven dan informatie en beantwoorden vragen.

De nieuwe tramlijn verbindt vanaf 2012 Leidschendam met Delft en gaat grote invloed uitoefenen op het verkeer van en naar de TU-campus. Lijn 19 wordt beeldbepalend voor het Mekelpark.

De nieuwe tramlijn komt straks vanaf de Vrijenbanselaan over het tracé van tram 1 Delft binnen. Voorbij NS-station Delft gaat de route via het winkelcentrum Zuidpoort en de Sebastiaansbrug naar het TU-gebied. Via het Mekelpark rijdt de tram naar de te ontwikkelen kantoorlocatie Technopolis, ten zuiden van de Kruithuisweg.

Het bouwplan voor tramlijn 19 staat centraal deze avond. Tevens komen aan de orde de bouwplannen voor de Sint Sebastiaansbrug en de Kapelsbrug, die onderdeel zijn van het tramproject.

Bezoekers worden daarnaast in grote lijnen ingelicht over de te verwachten werkzaamheden, de duur, de eventuele overlast en de geplande omleidingen. Ook kunnen bezoekers het ontwerpbestemmingsplan Sint Sebastiaansbrug inzien en er vragen over stellen.

De inloopavond vindt plaats in DOK Centrum aan het Vesteplein 100 en duurt van 19.30 uur tot 21.00 uur.

Student: Jet Human, werktuigbouwkunde
Shoa Wang
, koffiedame bij werktuigbouwkunde

“Shoa verdient een oorkonde. Ze is vreselijk snel. Ze is de enige koffiejuf die twee dingen tegelijk kan. Dat merkte we vooral toen ze een tijdje met vakantie was. Er stonden rijen tot aan de Mekelweg! Zij kan ons allemaal aan. In haar eentje. Ze heeft gewoon die hele toko onder controle en is al bezig met de volgende klant, terwijl ze de eerste nog helpt. Dat wij koffie kunnen halen tussen de colleges door, komt echt door haar. Zonder haar zouden er veel meer slapende studenten in de collegebanken zitten. Daarbij blijft ze altijd heel lief. En stil. Ze roept nooit keihard als de tosti’s klaar zijn, maar dan klinkt het stilletjes door de kantine: ‘Tooostii…?’