Honderd jaar Botanische Tuin

De Botanische Tuin van de TU Delft bestaat honderd jaar. Dat wordt zaterdag 14 oktober gevierd met de opening van een nieuwe expositie over lichtgevende planten en dieren, en met muziek en spektakel.

Paddenstoelen, blacklight, muziek; het staat allemaal op het programma van de viering van het honderd jarige bestaan van de Botanisch Tuin. Het dak gaat eraf, zo lijkt het. Wees gerust, de tuin blijft braaf bij haar leest. Op het feest staat de opening geprogrammeerd van een nieuwe expositie over lichtgevende planten, paddenstoelen en dieren.

“Een belangrijk onderdeel van de bioluminescentie-expositie is een golfslagbad met zeshonderd liter zeewater waarin lichtgevende algen komen”, vertelt de Delftse student biotechnologie Richard Groen, die de tentoonstelling heeft ontwikkeld. Turbulentie zorgt ervoor dat deze algen oplichten. In de expositie zijn ook lichtgevende dieren en paddenstoelen te zien.

Het programma start om 14 uur en eindigt om 19 uur. Wetenschappelijk directeur Bob Ursem, collegevoorzitter Tim van der Hagen en de Delftse wethouder Stephen Brandligt nemen het woord. Daarnaast zijn er concerten klassieke muziek en een performance van kunstenaar Peter Zegveld. Voor kinderen is een speurtocht door de tuin georganiseerd. Iedereen is welkom.

Redacteur Tomas van Dijk

tomas.vandijk@tudelft.nl