Geschil over TBM voor commissie

In Woerden heeft de zitting plaatsgevonden in het geschil tussen het college van bestuur en de studentenraad van TBM. De partijen verschenen vorige week donderdag voor de tijdelijke commissie onder voorzitterschap van Eerste-Kamerlid Elske ter Veld.

Jurist Krul van de TU lichtte namens het college van bestuur het verweerschrift toe. Hij stelt dat de commissie in Woerden niet bevoegd is te oordelen in dit geschil.

Pors memoreerde dat de commissie zich eerder veel moeite heeft getroost om een geschil in Twente te kunnen beoordelen (het eerste geschil dat ontstond door de nieuwe bestuursstructuur). Met de brede bevoegdheden die toen geformuleerd zijn, zou de tijdelijke commissie volgens de onderwijsjurist ook in dit geval de geëigende instantie zijn om uitspraak te doen.

Na de uiteenzetting van de standpunten volgde een korte, maar besloten discussie. De geschillencommissie hoopt binnen enkele weken uitspraak te doen.

De partijen verschenen vorige week donderdag voor de tijdelijke commissie onder voorzitterschap van Eerste-Kamerlid Elske ter Veld. Onderwijsjurist Pors gaf namens de studenten van Techniek, Bestuur en Management toelichting op het beroep dat zij hebben aangetekend. De studenten protesteren tegen de weigering van het college om de studentenraad een aantal extra bevoegdheden toe te kennen.