​Gamers spelen om kwalificatie WK

Onder de ronkende titel The Jakarta Challenge vindt zaterdag 25 juni de Grand Finale plaats tussen het hoogste e-sportteam van de vorig jaar opgerichte Delft Student E-sports Association (DSEA) en de Dorans Alpha uit Nijmegen.

Een duel tussen de ongeslagen nummer één en nummer twee uit de afgelopen maanden gespeelde eerste editie van de Dutch College League, een League of Legends-competitie tussen studententeams van Nederlandse hogescholen en universiteiten. De inzet is niet gering, de winnaar kwalificeert zich namelijk voor het in oktober te houden wereldkampioenschap in Jakarta.

In de competitie won DSEA alle tien wedstrijden. “We hebben vijf sterke spelers en een goede coaching. Ze spelen al een tijdje samen en voelen elkaar perfect aan.”, verklaart DSEA-bestuurslid Eric Wong deze opmerkelijke prestatie. Snel kunnen reageren en inzicht zijn de belangrijkste vaardigheden om goed voor de dag te komen, aldus Wong. De Grand Finale vindt plaats in de bioscoop Vue Hilversum en is ook live te volgen via livestream op twitch.tv/dcllive of via Fox Sports.

dutchcollegeleague.nl

Update 26-6-2016: In de competitie won DSEA nog tweemaal van de concurrent uit Nijmegen, maar zaterdag moesten de Delftse e-sporters tijdens de Grand Finale in de Dorans hun meerdere erkennen. Het Delftse commentaar op Facebook: Next year we will come back stronger and take the win 😉