FNV-voorzitter in raad van toezicht

Lodewijk de Waal, voorzitter van de vakbond FNV, is door minister Hermans benoemd tot lid van de raad van toezicht van de TU.

De Waal is benoemd voor een periode van vier jaar. Hij volgt de Tilburgse burgemeester en oud-FNV-voorzitter Stekelenburg op, die lid is geworden van de Eerste Kamer. Die functie is onverenigbaar met het lidmaatschap van de raad van toezicht van een universiteit.

De Waal is sinds 1997 voorzitter van de vakbond FNV. Hij zit ook de Sociaal Economische Raad (SER) voor en is lid van de Bankraad. De raad van toezicht moet onder meer het instellingsplan van de TU goedkeuren. Tijdens de eerstvolgende gemeenschappelijke vergadering van college, ondernemingsraad en studentenraad op 25 augustus komt dit meerjarenplan ter sprake.