Opinie

Finance

Ons grensverleggend onderzoek moet wel bij voorbaat te valideren zijn, anders komt het niet in de boeken. Mijn account sluit ook pas als ik tenminste drie en een kwart publikatie kan produceren in het komende fiscale jaar. Medelijden hoeft u niet te hebben, want wij hebben een extern bureau ingehuurd om het onderzoek op projectbasis uit te voeren. Dan hebben wij voldoende tijd om ons volledig in te zetten voor ons nieuwe bestaan als creatieve TU-account-managers. De toekomst is begonnen.

Ir. Wim Rooberg

Een nieuw element kruipt ons bestaan binnen. De haute finance. Als wetenschapper is het academisch leven onmogelijk zonder een stevige basiskennis. Enig verstand en de kunst om tot tien te kunnen tellen is niet langer voldoende, heb ik geleerd in een bijspijkercursus voor achtergebleven wp’ers. Het gaat namelijk helemaal niet om harde getallen, maar om het managen van een account. Ik moet leren onze assets productief in te zetten, om daarmee iets te optimaliseren. Het is heel relevant, want de begroting van de TU wordt nu opgezet. Slaag ik er niet in resources gealloceerd te krijgen, dan ziet de toekomst van ons onderzoek naar extra-sensore waarnemingstechnieken er beroerd uit.

Ir. Wim Rooberg