Fietscompetitie afgesloten

Voor het derde achtereenvolgende jaar is de fietscompetitie door het Adviespunt Vervoermanagement Haaglanden georganiseerd en afgesloten. De fietscompetitie wordt elk jaar gehouden en houdt in dat een aantal medewerkers van bedrijven en instellingen in de regio Haaglanden met elkaar strijden door zoveel mogelijk kilometers te rijden op de fiets.

Het moet hierbij wel gaan om woon-werkverkeer, want de competitie is opgezet om het aantal autokilometers te verminderen en de bereikbaarheid in de regio te verbeteren. De fietscompetitie loopt elk jaar van 1 mei tot 1 november. Organisaties die eraan meedoen zijn onder andere de Technische Universiteit Delft, Politie Haaglanden, een aantal ministeries, een aantal gemeenten, de Koninklijke Luchtmacht en de Belastingdienst.

Dit jaar is in totaal per fiets 900.000 kilometer afgelegd door 708 deelnemers van 73 organisaties. Dit mag toch een hele mooie prestatie genoemd worden, zeker gezien het slechte weer van het afgelopen jaar. De TU heeft met 78 deelnemers de meeste kilometers gereden van alle organisaties (113.136 kilometers!).