Festival met TU-knipoog

Als de knoppen aan de bomen verschijnen en je met de lente in je bol een onstuitbare behoefte krijgt aan een festival, dan ga je naar Aangeschoten Wild, eind deze maand.

Wat: Festival Aangeschoten Wild
Waar: Lijm & Cultuur
Wanneer: Vrijdag 31 maart, van 15.30 tot 2.00 uur
Prijs: € 14,-
Partyprognose: 8

Met de negende editie in aantocht en een inmiddels gevestigde naam in Delft, zou je bijna vergeten dat Aangeschoten Wild een initiatief is van studentenvereniging Sint Jansbrug. Toch heeft het festival bij Lijm & Cultuur met ruim tweehonderd studenten achter de schermen aan alle kanten links met de TU. ‘We blijven Delfts, en zo bekijken we ook het festival regelmatig met een technische blik’, schrijft Sanne Telder (19, technische bestuurskunde), dit jaar verantwoordelijk voor de indeling en uitstraling van het festivalterrein. Zo neemt ze samen met cultuurprogrammeur van het festival Laurens Oostwegel (20, bouwkunde) de hoge, glazen en lastig in te richten boilerruimte op de schop, die elk jaar wordt omgetoverd in het Aangeschoten Wild Café.

De organisatie van het festival wisselt jaarlijks van samenstelling. Een studentenfeest is het verder allerminst te noemen: nadrukkelijk iedereen is welkom. Wat ook voor de acts geldt, overigens. De studenten maken er een sport van om bands te spotten die op het punt van doorbreken staan, maar nog een podium nodig hebben. Zo waren in voorgaande jaren bands te zien als Chef’s Special, Go Back to the Zoo, Eefje de Visser en John Coffey. Én mag de winnaar van de jaarlijkse Sint Jansbrug Bandcontest optreden, die nog bekend gemaakt moet worden.

Publiekstrekkers van de komende editie zijn de bands OIJ (elektropop in een lichtkooi en voormalig 3FM Serious Talent), The Cavern (gitaren) en Starfish (ska, reggae en punk). Andere namen: het muzikale kleinkunstduo Maartje & Kine, cabaretier en singer/songwriter Isabel Nolte, The Silverfaces en Grote Prijs van Nederland-winnaar Woot. Om er maar een paar te noemen. Even rust? Op het festivalterrein zijn ook foodtrucks te vinden. En bier natuurlijk. Want aangeschoten, wild of niet: je bent tenslotte in drie keer rollen thuis.

aangeschotenwild.com