Familiezaken

Naam: Sonja Heijink-Lispet (38)
Functie: Onderwijsroosteraar bij de faculteit TBM
Familierelatie: Volle nicht van Sjaak en Jos Lispet; Tonnie Lispet is een aangetrouwde tante.

br />
“Ik kwam in 1992 bij de TU via mijn man, toen nog mijn vriendje. Hij wist dat er bij Bouwkunde een vacature was op het secretariaat. Het leek me leuk. Een grote organisatie, dicht bij huis, een begrip in Delft en er werkte familie. Dan klinkt het vertrouwd. In 2001 ging ik naar TBM. Ik heb via mijn zus ook nog een zwager op de TU. Mijn familie kom ik hier nooit tegen, maar toch merk je er soms wat van. Toen ik hier net werkte en nog Lispet heette, hoorde ik vaak: waar ben jij er eentje van? Ik zou het leuk vinden als hier nog meer familie kwam. Het is een grote familie met veel neefjes en nichtjes, dus wie weet.”

Naam: Tonnie Lispet-Hunnego (63)

Functie: Catering voor de advanced courses TNW

Familierelatie: Vrouw van Sjaak, schoonzus van Jos en tante van Sonja.

“Ik zorg nu zeven jaar voor de catering van de studenten. Sjaak deed dat eerst, maar zijn werk bleef liggen. Hij moest maar iemand zoeken. Zo rolde ik er in. Het is ongeveer vijf keer per jaar een of twee weken. Al die familie hier vind ik gezellig. Twee gepensioneerde broers van Sjaak en Jos wippen soms aan voor een bakkie. Sonja zie ik nooit op de TU, Sjaak en Jos vaak. We werken in hetzelfde gebouw. Als er wat is, ga je het eerst naar hen. Familie staat altijd klaar, al is dat meer het idee. De andere collega’s zijn ook goed en lief. Ze zeggen tegen ons wel: kan er nog meer bij? Maar ik heb geen idee of dat gebeurt.”

Naam: Sjaak Lispet (62)

Functie: Beheerstechnicus bij TNW-BT op Julianalaan 67

Familierelatie: Man van Tonnie, broer van Jos en oom van Sonja.

“Ik werd in 1966 aangenomen, maar dat ging ineens niet door. Tonnie werkte bij een prof in de huishouding en liet dat uit haar mond vallen. Toen werd ik gebeld en kon ik toch beginnen. Dat was in 1967. Familie op de TU is gezellig, maar Jos is hier gewoon een collega. We drinken niet samen koffie omdat we familie zijn. De meesten werken hier al langer. Het is een goede groep. Net familie. Met Tonnie is het aparter. Ik zeg wel: zij is thuis de baas, hier ben ik de baas. We hebben hier trouwens nog meer familie: twee neven van Tonnies kant en een zwager van Sonja. Twee zwagers hebben hier gewerkt.”

Naam: Jos Lispet (52)

Functie: Arbo- en milieucoördinator op TNW-BT en de campus

Familierelatie: Broer van Sjaak, zwager van Tonnie en oom van Sonja.

“Ik solliciteerde voor jongste bediende bij L&R. Het was meteen raak. Mijn vader zei: “Doen. Het Rijk. Dan zit je goed.” Sjaak speelde daarbij geen rol. Wel bij mijn komst naar TNW als amanuensis. Ze kenden Sjaak al. Met Sonja heb ik hier weinig te maken, maar dat zegt niets over de band. Het is een toffe meid en mijn kinderen passen op haar kinderen. Tonnie zie ik regelmatig als ik een introductie voor nieuwkomers houd en zij de catering doet. Sjaak is een ander verhaal. We werken al 35 jaar samen, met veel raakvlakken; dan moet je een goede relatie hebben. Hij is broer en collega, maar ik heb hetzelfde gevoel bij de andere collega’s. De cultuur in dit gebouw is heel sociaal.”