EWI is deels open, colleges gaan door

Een dag nadat op de zesde verdieping van de faculteit Elektrotechniek, Wiskunde en Informatica een verwarmingsbuis sprong en het water de liften in liep, is de hoogbouw weer gedeeltelijk open. Maar zonder verwarming. De faculteit raadt medewerkers aan thuis te werken.

De laagbouw is net zoals gisteren gewoon open. De hoogbouw heeft echter veel schade opgelopen door de gesprongen verwarmingsbuis. Vies water is van de zesde verdieping naar beneden gelopen, waardoor ook de vijfde en de vierde verdieping ontoegankelijk zijn geworden.

Het vieze water is weg, meldde de faculteit Elektrotechniek, Wiskunde en Informatica (EWI) gisteravond laat aan haar medewerkers en studenten, maar extra schoonmaakwerk is nodig.

Daarom zijn bovengenoemde verdiepingen, plus de derde, vandaag dicht. Vanaf de zevende verdieping is het gebouw open. Doordat de herstelwerkzaamheden nog in volle gang zijn, kan de verwarming daar alleen niet aan. Wifi en elektriciteit zullen het waarschijnlijk gewoon doen.

Daarnaast zijn vandaag maar twee van de vijf liften in werking. De kantine op de eerste verdieping gaat wel open, maar misschien met een aangepast menu. Redenen te over voor EWI om medewerkers te vragen om thuiswerken te overwegen.

Al gaan de colleges volgens rooster door. In de collegezalen ampère, boole, chip, data, pi, F en G kan de verwarming namelijk wel aan. Studenten kunnen ook terecht in de studiezaal op de tweede verdieping van de hoogbouw, met wifi en elektriciteit, maar wel in de kou.