Enquête toont milieubewustheid studenten

Het merendeel van de studenten is bereid zich in te zetten voor een beter milieubeleid aan de TU.Dit concludeert milieugroep DUMP op basis van een enquête die het tijdens de Owee heeft gehouden.

Uit het onderzoek blijkt dat 78 procent van de ondervraagden vindt dat milieuvakken in de studies moeten worden geïntegreerd. Verder wil 69 procent de keuze hebben tussen wit of kringlooppapier bij de kopieerapparaten.

Door het kleine aantal ondervraagden en de sociale wenselijkheid van de vragen, beschouwt DUMP de enquête niet als representatief. De milieugroep ziet de uitkomst meer als een indicatie. Toch kunnen de ideeën van DUMP op steun van de studenten rekenen. ,,Veel studenten willen wel wat doen, maar denken dat ze alleen staan,” zegt Peter Heijmen van DUMP. ,,Wij willlen laten zien dat dat niet zo is.”

DUMP heeft inmiddels onderdak gevonden als werkgroep binnen de VSSD. Binnenkort zal een muurkrant van de koepelorganisatie van alle universitaire milieuplatforms verschijnen aan de TU.

Dit concludeert milieugroep DUMP op basis van een enquête die het tijdens de Owee heeft gehouden. DUMP (Delfts Universitair Milieu Platform) heeft 311 voornamelijk eerstejaars ondervraagd over wat zij over hebben voor een goed milieubeleid aan de TU. DUMP zegt verrast te zijn door de uitslag van de enquête.