Enquête docentkwaliteit

Studenten zijn niet altijd tevreden over het lesgeven op de TU. Via een enquête onder studenten hoopt studentenpartij Oras de kwaliteit van de docenten te kunnen verbeteren. Oras-lid Casper Hügel legt uit.

1 De kwaliteit van de docenten aan de TU is de laatste jaren gedaald.

nee

2 Iedere docent moet verplicht een cursus didactiek volgen.

ja

3 Als studenten niet opletten tijdens een college ligt dat aan de docent, niet aan de studenten.

nee

4 Docenten trekken zich niks aan van de uitslag van de enquête.

nee

5 Op welke vraag wil je terugkomen?

“Op vraag 3. Uit onderzoek blijkt dat de kwaliteit van docenten grote invloed heeft op de leercurve van studenten. Maar niet alleen de docent bepaalt hoe goed of slecht een college is, dat ligt ook aan de student. De studenten moeten hun mobieltje weg doen, niet brak zijn en goede aantekeningen maken. Dat vereist discipline, die studenten niet altijd hebben. Succes in het leven is immers grotendeels gebaseerd op intelligentie én wilskracht”.