Energy Boost

All Energy Day: een landelijk congres over energie voor politiek, wetenschap en bedrijfsleven, georganiseerd door TU-studenten. Dan kletsen we dat tientje entree er misschien wel af; al te feestelijk klinkt het nog steeds niet. Maar waar Jort Kelder is, schenken ze champagne.

Wat: All Energy Day

Waar: De Broodfabriek, Rijswijk

Wanneer: 22 maart, 11.00 – 19.00

Prijs: €10 voor studenten, €60 voor ondernemers en €85 voor bedrijven

PARTYPROGNOSE: 8

Natuurlijk is het hartstikke interessant, zo’n All Energy Day. Het richt zich in de

ochtend volledig op studenten, en heus, wij zijn echt niet alleen maar hongerig naar

hapjes; kennis lusten we ook graag. Dus het lijkt ons wel wat, workshops volgen van

bedrijven als TenneT, McKinsey, Quintel en Accenture. Zo houdt Eneco een trading

game, dat inzicht geeft in hoe duurzame, politieke en milieuontwikkelingen de energiemarkt en energieproductie beïnvloeden. Er valt van alles te leren over duurzame energietechnologieën. Niet voor niets willen de negen studenten van duurzaam studentenuitzendbureau GreenBlue en de TU Delft Energy Club, die de dag voor de tweede keer organiseren, ‘met de kracht van de nieuwe generatie een energiebewuste samenleving realiseren’.

Inspirerend. Net als het middagprogramma met sprekers Jan Terlouw en Cool

Endeavour-oprichter Aart van Veller (‘Duurzaam ondernemen is de grootste kans van de 21ste eeuw. Ik wil laten zien dat een duurzaam leven niet ten koste hoeft te gaan van kwaliteit. Vaak is het juist een slimmere, leukere en innovatievere manier van ondernemen en leven.’). Er is een innovatieve showroom (compleet met dikke auto – Jort komt), een debat met onder anderen oud-TU’ers Mira Huussen, Benham Taebi en Stephan Brandligt en een ondernemerspitch.

Maar, wij zoeken een feestje. Vinden we dat hier? De borrel begint pas om 18.00 uur, en het pakkengehalte is waarschijnlijk hoog. Maar ach, het is natuurlijk altijd een feestje om je geest te verrijken. Trekken we er speciaal onze bretels voor aan. Zouden ze er dan ook kaviaar bij serveren?

www.allenergyday.nl