Eindelijk! Vandaag opent een supermarkt op de campus

De gloednieuwe Spar University opent vandaag haar deuren op de Stieltjesweg 234, in de plint van SW2. In het assortiment vind je allerlei snacks, maar geen verse koffie.

Het assortiment.

De Spar zit onder SW2

Spar University richt zich hoofdzakelijk op studenten. “We zijn de grab and go formule voor studenten”, aldus Mirjam Bestebreurtje, mede-eigenaar van Spar University. “Dit betekent dat we een ander assortiment hebben dan de Spar City Store. Zo verkopen we hier bijvoorbeeld kratten gekoeld bier en spelen we in op de gezondheidstrend met gezonde snacks.” De supermarkt heeft ook een app waar je korting mee kunt krijgen.

Toch is niet alles verkrijgbaar bij de nieuwe Spar. Voor koffie bijvoorbeeld moet je naar de overkant, waar het nieuwe Escobar zit. “Wij mogen geen koffie verkopen. Dat is wel vervelend”, vindt Bestebreurtje,“want daar komen veel studenten ’s ochtends op af.” Dit is de negende Spar University in Nederland. De winkel in Nijmegen mag ook niet alles verkopen. “Zoals alcohol, sigaretten en kauwgum.” Kauwgum? “Ja, de Radboud Universiteit is bang dat studenten kauwgum onder tafels plakken.” De Spar is van maandag tot en met zaterdag open van 08.00 uur tot 21.00 uur en op zondag van 16.00 uur tot 21.00 uur.

De Spar zit onder SW2.

Spar University richt zich hoofdzakelijk op studenten. “We zijn de grab and go-formule voor studenten”, aldus Mirjam Bestebreurtje, mede-eigenaar van Spar University. “Dit betekent dat we een ander assortiment hebben dan een Spar City Store. Zo verkopen we hier bijvoorbeeld kratten gekoeld bier en spelen we in op de gezondheidstrend met gezonde snacks.” De supermarkt heeft ook een app waar je korting mee kunt krijgen.

Spar University ‘speelt in op de gezondheidstrend’.

Toch is niet alles verkrijgbaar bij de nieuwe Spar. Voor verse koffie bijvoorbeeld moet je naar de overkant, waar het nieuwe Escobar zit. “Wij mogen geen koffie verkopen. Dat is vervelend”, vindt Bestebreurtje, “want daar komen veel studenten ’s ochtends op af.”

Roos van Tongeren / Redacteur