​Duurzaam spelen

Delftse studentenvrijwilligers gingen enige tijd geleden met kinderen van groep 7 van basisschool Cornelis Musius de wijk in om te kijken wat ze graag zouden veranderen. Dat resulteerde afgelopen vrijdag in een sport- en spelmiddag met een duurzaam tintje.

De kinderen bleken duurzaamheid belangrijk te vinden, maar wilden ook een sport- en spelmiddag in hun wijk, aldus vierdejaars student industrieel ontwerpen Xander Arntzenius. Daarom stond er onder meer flessenvoetbal op het programma. De kinderen probeerden op het pleintje van hun school elkaars gerecyclede PET-fles omver te schoppen en leerden en passant meer over recycling van verschillende soorten plastic. Verder gingen ze met plantjes in de weer.

Het betrof een project van de Stichting Move die studenten en leerlingen van een basisschool met elkaar in contact brengt. Zo krijgen beide groepen een kijkje in elkaars leefwereld en leren ze elkaars talenten ontdekken en ontwikkelen. Studenten krijgen immers meer oog voor de problemen in aandachtswijken en leren daar iets voor te organiseren. En de kinderen zien een rolmodel voor als ze later misschien ook willen gaan studeren.