Drie maal blik Proteus-Eretes

Geen geringe prestatie van Van der Marck, die hiermee Adri Middag, één van de favorieten en winnaar van de Winterwedstrijden, voorbleef.

Meer dan welke wedstrijd dan ook, is de Skiffhead een wedstrijd waarbij een goed samenspel van kracht en stuurkunst bepalend is. Mede door zijn uitstekende stuurkunst wist Göbel twaalf jaar lang de Skiffhead op zijn naam te schrijven. Dat Maasdijk zich winnaar mocht noemen van de 7,5 kilometer lange wedstrijd over de Amstel, had hij ironisch genoeg mede te danken aan een aanvaring tussen Göbel en Aardewijn, die hiermee kostbare seconden verloren.

Het senioren B veld werd overtuigend gewonnen door Merlin Vervoorn van Proteus-Eretes. Gerritjan Eggenkamp, ook van Proteus-Eretes, eindigde als tweede op 9 seconden achterstand. Dit bleek goed voor een goede vijfde en zesde plaats in het totaalklassement. Vervoorn en Eggenkamp zijn van plan komend seizoen in de dubbeltwee te stappen, en gezien de prestaties van beide heren zijn de verwachtingen voor deze dubbeltwee hooggespannen.

Het bleek succesvolle dag voor de familie Vervoorn toen bleek dat ook Justin Vervoorn blik had getrokken. Hij wist met overmacht het beginnelingenveld op zijn naam te schrijven.

Irene Eijs bleek ook dit jaar weer de sterkste roeister en won het overall veld van de dames. Door een blessure had de top skiffeuse van Laga, Eeke van Es, zich terug moeten trekken. Carin ter Beek van Proteus-Eretes, twee weken geleden nog samen met Irene Eijs goed voor blik in de dubbelvier op de ‘gewone’ Head, wist deze lijn door te trekken en won het overgangs veld. Zij draait op dit moment mee in de nationale bondsselecties.

José Franssen stelde enigszins teleur met een derde plaats in het lichte damesveld.
Ronald Schleurholts

Frans Göbel, al twaalf jaar achter elkaar winnaar van de Skiffhead, is eindelijk onttroond. Koos Maasdijk van Skadi uit Rotterdam won de 45e Skiffhead in een tijd van 28:21.18, op de voet gevolgd door Pepijn Aardewijn (10 sec.) en de Lagaaier Sander van der Marck (17 sec.).

Ronald Schleurholts