Drie inbraken bij VSSD

De VSSD is vorige week drie keer het doelwit geweest van inbrekers. Hoe groot de totale schade is, kon men gisteren nog niet zeggen.De eerste keer is er in het kantoor aan het Poortlandplein grote ravage aangericht, maar werden alleen twee portable computers meegenomen en een aantal niet te incasseren cheques.

br />
De tweede keer hebben onbekenden bij de faculteit Wijsbegeerte en Technische Maatschappijwetenschappen een gat in de muur gemaakt naar de winkel. Er ging echter een stil alarm af en de inbrekers sloegen op de vlucht toen de beveiligingsmensen arriveerden; het gereedschap werd achtergelaten.

De derde keer brak men opnieuw in het kantoor door met behulp van een ladder een raampje op de eerste verdieping in te tikken en naar binnen te klimmen. De daders namen voor 130 gulden aan postzegels, bestemd voor de verzending van het Poenboek, en wisselgeld mee. (J.O.)

Joyce Ouwerkerk

Joyce Ouwerkerk