Dream Teams

Naam: Edwin de Vries (21, TB)Dreamteam: Delta Lloyd Solar Boat Team (deltalloydsolarboat.nl)Functie: Team managerAlle begin is moeilijk, kan Edwin de Vries beamen.

Samen met zijn team wil hij de Frisian Solar Challenge 2010 winnen. “We hebben inmiddels veel sponsoring, tijdens de race hebben we zelfs een vloot auto’s om de boot te volgen.” Dat was in het begin wel anders. “Ik heb in maart een plek op watersportbeurs Hiswa geregeld, om publiciteit en sponsors te werven. Alleen moest de boot daar aantrekkelijk gepresenteerd worden. En de beurs was al een week later.” De boot stond nog op een aftands frame. “Functioneel, maar het zag er niet uit.”
Besloten werd zelf een mooi frame te bouwen. “Een plank van tweeënhalve meter op de fiets vervoeren is geen goed plan”, weet hij inmiddels. “Die plank is wel honderd keer op de grond gevallen op weg van de Gamma naar de TU, en mijn handen lagen open.” Een zaag en een likje witte verf zorgden uiteindelijk voor twee mooie pilaren om de boot uit te stallen. “Een snelle, low budget oplossing, maar het zag er goed uit. En, dat mag ook wel, voor zo’n hightech zonneboot.”

Wat moet het hoger onderwijs doen als de Mexicaanse griep verder om zich heen grijpt en studenten niet meer naar hun instelling durven te komen? Pasklare antwoorden zijn er nog niet. Saxion Hogescholen heeft een protocol opgesteld over de wijze waarop ze omgaat met studenten die uit angst voor besmetting wegblijven van een tentamen. Het ministerie van volksgezondheid denkt er nog over na en komt binnenkort met een alomvattend plan, waarin ook het hoger onderwijs wordt meegenomen”, aldus een woordvoerder.