Dies bij Bouwkunde

De Dies Natalis van de TU Delft is dit jaar niet in de aula zoals gebruikelijk, maar in de nog in aanbouw zijnde serre van Bouwkunde.

De serre moet de verbinding worden tussen het restautant Ketelhuis en het voormalige hoofdgebouw. De aanbouw moet aan het einde van dit jaar klaar zijn. De Dies is op 9 januari.

Keynote speaker is prof. Bruno Ninaber van Eyben van de faculteit Industrieel Ontwerpen. Hij zal het hebben over creativiteit. Prof. Hester Bijl van Luchtvaart- en Ruimtevaarttechniek houdt daarna de Dies Natalis-lezing, met als titel ‘Were the Wright brothers right?’.

Prof. Andre Geim van de universiteit van Manchester en Wijbren Jouwsma , technisch directeur en oprichter van Bronkhorst High-Tech krijgen beide een eredoctoraat.