Derrick in Delft

,,Harry, hol mal den Wagen.” Op diverse locaties in Delft zijn de afgelopen weekenden door leden van de Delftsche Studenten Bond filmopnames gemaakt voor een Derrick-aflevering. Het script is geschreven door Gerson Fitié en Hans op het Veld van toneelvereniging Kachel en vertaald in het Duits. ‘Aus der Reihe Derrick, Zwei Frauen’ speelt zich af in diverse studentenhuizen en in de sociëteit van de Bond die voor de gelegenheid als Nachtlokal diende. Thuisbasis van de Kriminalpolizei is Mijnbouwkunde. Binnenkort worden de losse scènes gemonteerd, waarna de productie waarschijnlijk in januari of februari 2001 in premiére gaat. Over het aantal toeschouwers dat daarvan getuige mag zijn wil regisseur Gerson Fitié zich nog niet uitspreken: ,,Dat hangt af van de kwaliteit van het resultaat.”