Delftse studenten op Google Earth

Studenten technische bestuurskunde willen zichzelf vandaag letterlijk op de kaart zetten. Via een stagiair bij Google zijn ze erachter gekomen dat dat bedrijf vandaag nieuwe foto’s van de campus maakt voor Google Earth. De studenten staan tijdens de lunch klaar op het IO-plein.

Of niet?

Het persbericht van studievereniging Curius meldt dat de studenten tijdens de lunch het verenigingslogo zullen vormen: het hoofd van Curius. Om 12:35 uur verzamelen ze op het plein voor de faculteit Industrieel Ontwerpen. Zodat ze klaar staan als het vliegtuigje van de Nederlandse luchtfotografiedienst om 13:05 uur overvliegt. Ze willen zo actie voeren tegen mogelijke bezuinigingen op bestuursbeurzen door de TU.

Klinkt niet totaal onmogelijk. Alhoewel: een voormalig Curius-bestuurslid, stagiair bij Google, dat bedrijfsinformatie lekt? Of die rare tijden. En het feit dat de actie is georganiseerd door het voormalige Curius-bestuur. 1 april? Wie twijfelt kán vanmiddag achteloos langs het IO-plein lopen om poolshoogte te nemen. Met de voorspelde zonnestralen als dekmantel.