Delftse nieuwe: D.S.H.V. Snoek

Men neme een groep vrienden, een melige avond in het café, een thema en een nieuwe studentenvereniging is geboren. De nieuwe Delftse Studenten Hengelsportvereniging Snoek is populair: in twee weken tijd kreeg zij al 115 leden.

Leden van het 'besteur' van de hengelsportvereniging. (Foto's: Roos van Tongeren)

“Het idee ontstond toen we met zijn zessen dezelfde vis aan de haak hadden geslagen. We keken elkaar aan en zagen: we moeten een vereniging oprichten”, lacht Coen ‘Aalman’. DSHV Snoek heeft inmiddels stickers, T-shirts, een website, Instagram-account en een groepschat met zo’n zestig leden.

De nieuwe vereniging stond op de infomarkt. “We werden bijna weggestuurd, want de organisatie van de OWee wist niet wie we waren”, aldus Freek ‘Voorn’. Op de sport- en cultuurdag hadden ze een stand met een half opgeblazen zwembad, wat hengels en een plastic snoek. Dit leverde hen 115 betalende leden en 50 aspirant-leden op de interesselijst op. “Meer dan Sint Jansbrug vorig jaar!” zegt Mart ‘de Praevis’ trots.

“Het nieuws verspreidde zich snel. Ineens hebben we meer dan honderd leden, van wie sommigen echt willen vissen.” Het besteur heeft zelf niet zoveel met hengelsport. “Vroeger als kind heb ik wel eens een hengel uitgegooid, maar tegenwoordig doe ik het niet meer”, vertelt Hidde ‘van de Blei’, de ‘inktvis’ van het besteur. Bij de vereniging kun je vissend en niet-vissend lid worden. Sommige nieuwe leden twijfelen nog.

Tot nu toe had de vereniging één activiteit: de aftrapborrel bij Café Tango op zondag. “De Tango is onze standaard borrelplek”, vertelt Wouter ‘Haring’. Met zoveel eerstejaars moet je wel een eerstejaarsweekend organiseren. “Natuurlijk gaan we dan vissen! De locatie staat ook al vast: Hengelo.”

Roos van Tongeren / Redacteur