Delfts kado

Weg met asbakken, vulpennen en manchetknopen. Wie ontwerpt hét nieuwe Delftse relatiegeschenk? Volgende week woensdag begint de competitie.

relatiegeschenk

De Delft Business Gift Competition is op zoek naar relatiegeschenken in de categorieën goedkoop, medium en duur. Ontwerpen moeten ‘verrassend, elegant, eenvoudig of gewoon erg bruikbaar’ zijn, aldus de website. Belangrijkst is een hoog gehalte aan Delfts gevoel en een sterke en innovatieve uitstraling.

De wedstrijd, georganiseerd door stichting Bluedot, gemeente Delft, stichting Het geschenk van Delft en de TU, staat open voor studenten van de TU en voor hen die minder dan een jaar geleden zijn afgestudeerd. (Ex-)studenten kunnen solo inschrijven, maar ook als tweetal.

Voor de drie prijswinnaars (goedkoop, midden, duur) staat drieduizend euro klaar. Verder zijn er prijzen voor tot maximaal vijf eervolle vermeldingen én een speciale keramiek van de Porceleyne fles.

De competitie begint met een kick-off bij Lijm en Cultuur (Rotterdamseweg 270, Delft) op woensdag 22 april. Inschrijving sluit een maand later, op 22 mei. De inzendingen moeten binnen zijn op maandag 15 juni, zodat op woensdag 24 juni de uitslag bekend gemaakt kan worden.

Meer informatie:

Hoofddocent Machiel van Dorst heeft alleen nog de sleutel van zijn kamer.

“Ik wilde ’s ochtends meteen naar een vergadering van de onderdeelcommissie, maar de decaan riep dat we tien minuten later begonnen vanwege lekkage. Daarom ging ik meteen maar naar mijn kamer op de tiende etage om mijn tas met laptop, back-up, telefoon en sleutels neer te leggen.
Eenmaal beneden, tijdens de vergadering, ging het brandalarm. Buiten zag het eruit als een bescheiden brand, maar op een gegeven moment begon ook de tiende etage te roken. Ik dacht: ‘Misschien wordt het nog geblust en heb ik alleen rookschade.’ Toen ik de ramen van mijn kamer zag springen, ben ik weggegaan.
Ik zag allerlei mensen verdwaasd de TU-wijk inlopen. In de aula zag ik een collega lesgeven. Ik ging naar huis en had gelukkig geld geleend van een collega. Ik kon niet bij mijn auto: de sleutels lagen nog op mijn kantoor en ik had geen reservesleutels. Het grootste deel van mijn onderzoeks- en onderwijsarchief is weg. Mijn eigen boekenverzameling, afstudeerrapporten, collegestof, alles wat ik gepubliceerd heb. Mijn back-up zat in de kamer ernaast. Ik had thuis alleen een gedeelte uit 2005.
Vervolgens probeer je het onderwijs voor het collegejaar af te ronden en afstudeerders te helpen. Je probeert vast te stellen wat je kwijt bent. Ik had zeven publicaties uitstaan en was bezig met een advies voor de Gezondheidsraad. Ik had een hoop referenties verzameld, maar boeken en artikelen waren er niet meer. Dat is heel frustrerend. Je begint mensen te mailen of ze nog werk van je hebben, maar dat leverde alleen artikelen op die al klaar waren.
Dat reconstrueren en doorgaan leidt tot werkweken van zestig uur. Ik werk nu in de tent, maar daar kan ik me niet afsluiten. Het is heel gehorig. Ik zag trouwens nog veel mensen met hun sleutel van Bouwkunde lopen. Na mijn vakantie heb ik de sleutel van mijn oude kamer in een la gelegd. Daar ligt hij totdat iemand wellicht een creatief idee heeft om iets moois te maken van al die sleutels.”

relatiegeschenk

Voor de drie prijswinnaars (goedkoop, midden, duur) ligt drieduizend euro aan prijzengeld klaar. Verder zijn er prijzen voor maximaal vijf eervolle vermeldingen én een speciale keramiek van de Porceleyne fles.

De competitie begint met een kick-off bij Lijm en Cultuur (Rotterdamseweg 270, Delft) op woensdag 22 april. Op woensdag 24 juni worden de winnaars bekend gemaakt.

Meer informatie: