Opinie

Delft normaal

Snel moeten de nieuwkomers wegwijs gemaakt en dan gaat het lieve leventje weer.

Ze weten het nog niet, maar de nieuwe zielen zullen het zwaar krijgen. Een keertje de Clinton Special op de markt, en daarna mogen ze heel hard hun best doen. Veel tijd kunnen we niet aan ze besteden. Doet de minister moeilijk over studiepunten en de OV-kaart, de TU legt er nog een schepje bovenop met allerlei veranderingen die veel aandacht zullen vragen. Uiteindelijk is dat niet zo erg, want de TU is er toch niet voor de studenten; de universiteit is er voor de universiteit.

Wanneer, waar en waarin de nieuwelingen zullen afstuderen weten wij niet, en zij al helemaal niet. Het blijven spannende tijden. Soms droom ik wel eens van een tijd waarin we weten wat we doen en waar wij heen gaan. Misschien in het nieuwe millennium?

Ir. Wim Rooberg

Nog even en dan wordt Delft weer normaal, een duidelijke studentenstad. Zo hoort het ook. Toeristen mogen er een tijdje zijn, maar met het Delfts geblauw is het voorlopig weer genoeg. Snel moeten de nieuwkomers wegwijs gemaakt en dan gaat het lieve leventje weer.

Ir. Wim Rooberg