Opinie

De waarde van een odc-advies

Het college van bestuur wilde aan dat bezwaar nog wel tegemoet komen.

Dit bericht is des te opmerkelijker als men bedenkt dat het CiTG-bestuur, onder druk van het college van bestuur, die integratie in de laatste versie van het organisatieplan juist sterk had aangezet en dat de onderdeelscommissie CiTG in reactie daarop een advies uitbracht met de boodschap: tot hier toe maar beslist niet verder.

Dat het cvb zich aan de inhoud van een odc-advies weinig gelegen laat liggen was misschien te verwachten. Dat de woordvoerders van de bonden een odc menen te mogen bejegenen als een gremium dat voor Piet Snot vergadert, en waarvan de adviezen ongelezen de prullemand in kunnen, is, bij mijn weten, zonder precedent en eigenlijk ook zeldzaam ongemanierd.

Het gedrag van het cvb is misschien excuseerbaar als voortvloeiend uit de autoritaire aard van het beestje. Bij woordvoerders van bonden is zulk gedrag echter een evidente vorm van ontaarding die niet snel genoeg gecorrigeerd kan worden. Het is de hoogste tijd dat de bonden zich voorzien van andere woordvoerders.

K. Maas, lid odc-CiTG

Wat de bonden aangaat is de MOD nu zo goed als afgerond (bericht in Delta 31 van 15 oktober). De bonden in het Lokaal Overleg hebben alleen nog een ernstig voorbehoud gemaakt ten aanzien van de faculteit CiTG; zij twijfelden of de ondersteunende diensten van de drie subfaculteiten wel voldoende integreren. Het college van bestuur wilde aan dat bezwaar nog wel tegemoet komen.

K. Maas, lid odc-CiTG