De elf van%

Leen Oostrom, preses van studentenvereniging CSR. De vereniging kocht onlangs de oude bioscoop Studio-D om er haar sociëteit van te maken.1 Hoe zit je in je vel?Prima.

De rol van Preses ligt me goed. Ik denk dat ik er geschikt voor ben.

2. Wat zou je doen als je geen preses van CSR zou zijn?

Ik zou me meer bezig houden met buitenlands studentenwerk. Ik ben nu ook al voorzitter van Ifes, een vereniging die activiteiten organiseert voor buitenlandse studenten.

3. Waar ben je het meest aan gehecht?

Aan mijn geloof. Het geeft me een doel in mijn leven. En het geloof is wat mensen bij CSR bindt.

4. Waar zal je nooit op besparen?

Reizen. Ik reis veel om vrienden te bezoeken. Eigenlijk zou ik dus moeten zeggen: ik zal nooit besparen op vrienden opzoeken.

5 Beste boek/cd/film?

Boek: De bijbel – natuurlijk. Maar ook The lion, the witch and the wardrobe, een sprookje met lagen van C.S. Lewis.

Cd: Iets van Bob Marley.

Film : Forrest Gump. Om eens te kunnen zien wat eenvoud ook teweeg kan brengen.

6. Wat is de beste plek om te wonen als je in Delft studeert?

Boven Studio-D. Ik woon zelf trouwens in de Tanthof.

7. Waar zie jij jezelf over tien jaar?

Over tien jaar doe ik een project in een ontwikkelingsland, bijvoorbeeld een irrigatieproject voor boeren. Ik heb een tijd in Afrika gewoond; het ligt dus voor de hand dat het een Afrikaans land wordt.

8 Wat is je grootste passie?

Ik vind het leuk om mensen het gevoel te geven dat ze ergens een plek hebben, hier thuishoren. Bijvoorbeeld de buitenlandse studenten maar ook de leden binnen de vereniging.

9 Wat is je levensmotto?

Ik stel mijn leven in dienst van God. Dat betekent dat ik daar dingen voor moet laten. En ik doe dingen waarvan ik denk dat God ze belangrijk vindt.

10 Heb je de laatste tijd nog ruzie gehad?

Twee weken geleden in het bestuur. Het was tijdens een discussie over ons rookbeleid.

11 Wat is je grootste prestatie?

Het beklimmen van de Kilimanjaro.

1 Hoe zit je in je vel?

Prima. De rol van Preses ligt me goed. Ik denk dat ik er geschikt voor ben.

2. Wat zou je doen als je geen preses van CSR zou zijn?

3. Waar ben je het meest aan gehecht?

4. Waar zal je nooit op besparen?

5 Beste boek/cd/film?

Cd: Iets van Bob Marley.

Film : Forrest Gump. Om eens te kunnen zien wat eenvoud ook teweeg kan brengen.

6. Wat is de beste plek om te wonen als je in Delft studeert?

Boven Studio-D. Ik woon zelf trouwens in de Tanthof.

7. Waar zie jij jezelf over tien jaar?

8 Wat is je grootste passie?

9 Wat is je levensmotto?

10 Heb je de laatste tijd nog ruzie gehad?

11 Wat is je grootste prestatie?

Het beklimmen van de Kilimanjaro.