De Centrale: jongerenvereniging wordt restaurant

Elke student verdient het om af en toe luxe uit eten te gaan. Delta’s kokende student Maurice van Bussel testte restaurant De Centrale aan de Voldersgracht uit.

Voorheen zat in dit pand aan de Voldersgracht jongerenvereniging de Koornbeurs, maar na een drastische verbouwing is de voormalige vereniging getransformeerd tot een uiterst sfeervol restaurant, bar en podium.

Ik ging bij De Centrale eten met een maat. Eenmaal gezeteld kozen wij voor het viergangenmenu met bijpassend wijnarrangement. De Centrale biedt ook een vijfgangenmenu aan en je kunt losse gerechten bestellen zoals een hamburger met sla en friet voor 15 euro.

Het menu startte met licht gerookte makreel samen met geitenhangop en komkommer. Een lekker fris gerecht om de avond mee te beginnen, maar het had hoger op smaak gemogen. Daarna volgde een rouleau (een gevuld vleesgerecht in de vorm van een rol) van eend samen met parelgort (een soort graan) en een olie van prei. Prima op smaak met een goed bijpassende wijn.

Het hoofdgerecht werd geserveerd in een cocotte (gietijzeren kookpan) en bestond uit gestoofde rundernek met een crème van peen en ui. Ook wel stamppot 2.0 genoemd. Ontzettend lekker, alleen de rundernek was aan de droge kant dus net iets meer jus had het compleet gemaakt. Het dessert van cheesecake en appel was zwaar, maar zorgde voor een goed gevulde maag.

Conclusie: bij De Centrale krijg je waar voor je geld. Het eten is origineel en de kwaliteit is hoog. De bediening is informeel, enthousiast en geeft de gast veel aandacht. Het persoonlijke contact geeft een goede sfeer. Het interieur, dat iets weg heeft van een jungle, draagt hier zeker aan bij. Wil jij ook dat luxe momentje? Dan kan ik je De Centrale sterk aanbevelen.

Restaurant De Centrale, Voldersgracht 2, (015) 8892777

decentraledelft.nl