Daar is hij dan: DUT16

Negen maanden lang werkten 65 TU-studenten aan de nieuwe elektrische raceauto DUT16. Vrijdagmiddag 3 juni presenteerden ze hem op de Markt in Delft.

Uniek aan de DUT16 is de manier waarop de wielen worden aangedreven: de elektromotoren zijn in de wielen geplaatst en al het overtollige materiaal is verwijderd, meldt chief engineer Tom Spoel in een persbericht. De auto weegt dan ook maar 160 kilo en kan in 2,3 seconden naar 100 kilometer per uur. Dat kan natuurlijk alleen met lichtgewicht coureurs, van wie er eentje hiervoor zelfs zestien kilo is afgevallen, aldus Spoel.

De studenten doen deze zomer mee aan de Formula Student competitie op F1-circuits in Spanje, Duitsland en Engeland. Op die laatste twee verdedigen ze hun titel.