Cvb en raad in conflict over TU-brochure

Voordat die aanvaring plaatsvond, was het al misgegaan tussen cvb en raad. Achter de schermen waren raad en cvb al vanaf de eerste concepten voor een TU-strategie aan het bakkeleien over wie nu eigenlijk dit plan voor de toekomst van de universiteit mocht vaststellen. Uiteindelijk leidde dat in april tot een strategienota van het cvb, plus een heuse verklaring van de raad èn een uitgebreide tekst in het raadsbesluit, waarin de gekozen bestuurders andere accenten in dat plan aangeven.

Hoe de strategie verder in het vat gegoten wordt, komt in het Instellingsplan 1995 te staan. Gisteren stond het ‘format’ voor dat plan op de rol. De raad mocht daar nu al over meepraten. Tot ieders tevredenheid; dit was nu gezamenlijk bestuur. Nadat elke fractie opbouwende kritiek had geleverd, reageerde De Voogd echter met intrekking van dit voorstel, waarmee het agendapunt van tafel was. ,,Lichtelijk verbijsterd zijn we. We dachten serieus mee te praten, maar dat blijkt nu voor Jan met de korte achternaam te zijn geweest”, aldus DB-lid ir. J. Klooster. (B.B.)

Benno Boeters

Het begon gisteren allemaal opbouwend, maar uiteindelijk kwamen college van bestuur en een meerderheid van de u-raad lijnrecht tegenover elkaar te staan. De u-raad staat erop dat met de grijze brochure over de strategienota, niet alleen de verklaring, maar ook het besluit van de raad meegestuurd wordt aan het personeel. De verzending aan alle personeelsleden staat gepland voor vandaag of morgen.

Benno Boeters